Thursday, June 10, 2010

Saka harimau





Baru2 ini saya paginya tengah sarapan pagi saya di dihubungi seorang kenalan yang meminta membantu satu keluarga di daerah johor dari apa yang diceritakan isteri keluarga tersebut sewaktu membasuh pinggan melihat ada kelibat hitam melintas dari belakangnya lalu terasa tulang belakangnya panas hangat yang tidak lama kemudian kerasukan/kesurupan...lalu merangkak,juga mencakar2 suaminya...dari dialog rasukan tersebut ianya dari leluhurnya/saka mencari waris yang sesuai untuk dituruni dan ianya mau makan/disaji darah..ia jugak merangkak2 ke bilik air ingin meminum air kayaknya seperti kucing meminum air namun ditahan suaminya...ia kerasukkan sehingga pukul 4 pagi..
diringkaskan cerita malam itu selepas isyak saya berserta 2 ahli bertemu dengan saudara keluarga tersebut di pam minyak lalu bertolak kesana kira2 1 jam lebih saya sampai di rumah keluarga tersebut..sampai disana berbual2 sebentar dengan suaminya diceritakan kembali apa yang berlaku malam sebelumnya...oleh kerana saya dapat mengetahui puncanya saya mulakan rawatan dengan memutuskan perjanjian tersebut juga meminta pasiennya membaca ayat2 muntaqa`at..apa yang dirasakan pesakit ketika itu badannya tiba-tiba menjadi panas juga sedikit gelisah..saya juga yang lain turut juga merasakan bahangnya memang panasnya luar biasa seperti duduk dekat pembakaran api...rumah turut terasa panas...pasiennya di minta berlunjur lalu saya letakkan tangan dikepalanya lalu merukyah juga bacakan bismillah 5,alfatihah juga ayat kursi..lalu pasienya rebah tidak sedarkan diri..lalu kepalanya di alaskan bantal, saya teruskan dengan membaca ayat kursinya..nafasnya pasien berombak2 lalu pasiennya bingkas bangun... ianya merangkak seperti harimau berkata siapa yang mau mencampuri urusannya juga cuba menyerang juga ingin mencakar saya namun ianya terpental beberapa kali...lalu saya bertanya siapa yang berada di dalam tubuh ini...katanya saya tidak layak bercakap dengannya...saya katakan kamu adalah jin yang sombong lalu saya menembaknya sambil menyebut allahuakbar beberapa kali ianya seperti kesakitan juga cuba melarikan diri lalu rebah tidak sedarkan diri..oleh kerana saya lihat ianya masih bersembunyi dalam tubuh.. saya minta ahli bersama saya bacakan ayat kursi dikepalanya berulang kali...dalam beberapa minit ianya mengerang2 kesakitan..lalu ahli seorang lagi mencari kelemahan di point2 tubuhnya...namun ianya bertahan...saya melihat sambil tembak dari jauh ianya mengerang2..lalu saya pergi dekatnya memegang jari kakinya membaca doa sulaiman lalu ia bingkas bangun saya tanyakan siapa ini lalu di jawab ianya pak belang...wah memang harimau ni!..pasiennya seorang wanita tetapi ketika kerasukan suaranya berubah sama sekali suaranya menjadi seperti lelaki tua juga loghat jawa..saya tanyakan beramai mereka ini dalam tubuhnya katanya pak belang mereka ini bertujuh...ianya berumur ratusan tahun juga ditugaskan untuk menjaga leluhurnya..saya terangkan padanya bahawa perjanjian mereka telah terputus saat pasien melafazkan ikrar..katanya pak belang ia faham namun katanya ada seorang ahli keluarganya yang masih belum terputus ikatannya..kerana saya meminta mereka keluar,dia nyatakan dia akan keluar namun akan kembali kepada ahli keluarganya iaitu adik lelaki perempuan tersebut..lalu saya meminta suami pasien menghubungi adiknya juga melafazkan ikrar pemutus..setelah itu saya memperlihatkan satu tempat kepada belang yang mana tempat yang akan saya hantar mereka iaitu penempatan islam,saya jelaskan padanya jika ia masuk islam bersama 6 saudaranya ia tidak perlu lagi makan darah juga insyallah mendapat kehidupan yang lebih baik dari sekarang..kerana apa yang saya lihat mereka ini sebenarnya kelaparan bayangkanlah dahulunya moyang pasien menjamu mereka dengan seekor lembu juga moyang mereka mampu menukar diri jadi harimau..ianya berasal dari daerah pagar ruyung..saya katakan pada mereka jika mereka memeluk islam saya akan menghantar mereka ke tempat tersebut..pak belang berbincang dengan saudaranya lalu setuju ingin masuk islam katanya adinda ini hatinya sentiasa berzikir dan ia sentiasa kepanasan ia sendiri tidak mahu lagi tinggal disini..kalimah syahadah dilafazkan lalu saya meminta saudaranya berkumpul di hujung kedua kaki untuk saya hantar ke penempatan islam..saat itu kedua kaki pasien bergetar2 menandakan mereka turun..pak belang bilang dahulunya mereka ini islam namun manusia telah mengunakan mereka untuk tujuan kejahatan masyallah...setelah memberi salam juga mendoakan bagi mereka saya minta ahli saya laungkan azan lalu saya tarik mereka semuanya terus dihantar ketempat tersebut..alhamdulillah pasien mula sedarkan diri...tubuh pasien juga rumah dibersihkan juga dipagar..pasien dibekalkan air untuk mandian juga minum juga amalan ayat kursi..pasien menyatakan tubuhnya lebih ringan dari sebelum ini juga terasa tubuhnya sejuk....menurut mereka, mereka ini sudah menahun sakit juga telah berikhtiar di mana2,di cek hospital dikatakan tiada penyakit juga masalah..saya doakan masalah mereka ini selesai dengan izin allah...kerana saya tidak beupaya menyembuhkan mereka hanya allah yang bisa menyembuhkan lahaulawalaquwatailla billahil aliyil adzim.
sayangnya pengalaman ini tidak sempat saya rakam juga mengambil gambar

No comments:

Post a Comment