Saturday, November 27, 2010

Parang pusaka




Malam itu saya sedang menunggu pesakit yang ingin datang merawat dari damansara kerana keluarga mentuanya di muadzam,pesakit ini di katakan berkelakuan aneh adakalanya mengaum juga mencakar-cakar seperti harimau dan sifatnya yang terlalu panas baran kepada isteri juga anaknya ini membimbangkan keluarga mentuanya.Jam sudah menunjukkan jam 11.30malam namun pesakit yang di katakan masih belum tiba,sambil menunggu saya dan ahli team berbincang tentang perihal rawatan.Namun hingga jam 12.30 pesakit yang di tunggu-tunggu masih belum tiba,akhirnya kami buat keputusan bersurai saja mungkin ada kesulitan dari pihak pesakit untuk datang.
Kira-kira jam 4 pagi saya dihubungi untungnya saya masih belum tidur saat itu,saya pun bersiap untuk ke rumah abah ramli(tempat biasa kami buat rawatan)kerana pesakit datang juga pagi itu dari damansara,oleh kerana tidak sampai hati pesakit bersupah payah datang dari sana terpaksala juga saya membantu.Sampai ke tempat rawatan saya lihat pesakit duduk bersila dalam keadaan pejam mata nak kata tidur tidak juga,oleh kerana bimbang pesakit bertindak agresif saya kuncikan/pasak dahulu dengan kaedah ayat mutaqaat.Saat saya meletakkan tangan di kepala pesakit dengan membaca fatihah pesakit menepis tangan saya dan cuba membuat gerak silat namun seperti terkunci juga diikat,beberapa kali pesakit cuba melepaskan kuncian namun tidak berjaya,lalu saya beralih kehadapan pesakit dengan membuat kaedah pancaran/tembak khatamun nubuwwah tidak sampai dalam 5 minit pesakit rebah tidak sedarkan diri,pada hemat saya gangguan tersebut hanya keluar sahaja lalu pesakit disedarkan dan menyatakan rawatan di sambung esok tambahan hari sudah pagi benar dan kami beransur pulang.
Keesokkan pesakit hadir untuk membuat rawatan ulangan keadaan pesakit lebih baik dari sebelumnya cuma ia mengalami sakit-sakit sendi,lalu saya memberikan air doa untuk serangan dalaman juga merukyah pesakit,saat saya merukyah pesakit terasa masih ada gangguan dalam dirinya namun jin itu seperti bertahan walau kesakitan lalu saya memutus untuk menarik keluar gangguan tersebut dengan kaedah kain putih saat di tarik pesakit tiba-tiba bingkas bangun kerana ada merasakan sesuatu yang keluar dari kakinya.pesakit menyatakan dia mempunyai parang pusaka yang diperolehi di dalam mimpi,saya meminta parang tersebut dari di lihat pembuatannya memang ianya besi atau buatan orang-orang terdahulu parang tersebut saya tawarkan agar tiada lagi makhluk jin yang bersarang di situ.Pesakit saya bekalkan limau nipis dan air untuk mandian juga menasihati pesakat agar membuat amalan ayat kursi juga meninggalkan amalan sebelumnya.
Dari yang di ceritakan ketika pesakit ingin datang ikhtiar di dalam malam pertama perjalanan terlalu banyak halangan juga berbagai gambaran yang di lihat sehingga sukar pesakit memandu di samping keretanya jika di lihat senget sebelah seperti ada satu beban yang di bawa.Setelah di selidiki punca gangguan setelah ia menerima ilmu dari datuknya yang mana dalam ahli keluarga datuknya tiada siapa pun yang mahu menerimanya dan ia telah menerima ilmu tersebut kerana tiada sesiapa yang mahu.Sejak itu setiap malam jumaat akan hadir seseorang yang mengajarkannya ilmu didalam mimpi dan juga jika ada sesuatu ancaman atau perkara yang mahu terjadi akan terdengar suara harimau mengaum seperti memberi tanda kepadanya dan pesakit mudah menjadi seorang yang panas baran terutama pada anak juga isterinya dan adakalanya menjadi seperti harimau.Parang tersebut dikatakan juga diperolehinya didalam mimpi setelah ia sedar dilihat parang itu ada di sebelahnya wallahuallam.Pesan saya berhati-hatilah dalam mempelajari  juga menerima ilmu supaya ianya tidak membawa keburukkan kepada diri dan keluarga kelak.


No comments:

Post a Comment